W 1984 roku inżynierowie Lancii pracowali już nad projektem samochodu rajdowego z napędem na cztery koła czyli Lancii Delty S4. Giorgio Pianta będący w tym czasie kierowcą wyścigowym, oraz testowym firmy Abarth wpadł na pomysł zrobienia innego samochodu napędzanego na obie osie. Tak narodziła się Lancia Trevi Bimotore.
Pianta przedstawił stosowana już wcześniej przez innych producentów koncepcję samochodu napędzanego przez dwa zespoły napędowe, umieszczone jeden z przodu, a drugi z tyłu. Po uzyskaniu zgody od Cesare Fiorio, będącego wtedy dyrektorem sportowym „Squadra Corse HF”, czyli sportowego oddziału firmy Lancia, razem ze swoim bratem Alberto Pianta przystąpili do budowy prototypu. Jako bazy do budowy użyli samochodu Lancia Trevi Volumex, wyposażony w silnik o pojemności 1995 ccm, doładowany sprężarką mechaniczną. Do samochodu za przednimi fotelami zainstalowali drugi, identyczny zespół napędowy. Oba silniki standardowo dysponowały mocą 135 KM, ale po modyfikacjach sprężarek uzyskano 150 KM. Zewnętrznie samochód nie różnił się zbytnio od standardowej Lancii Trevi. Na tylnych drzwiach dołożono wloty powietrza do silnika umieszczonego centralnie. W konstrukcji potrzeba było przeprowadzić modyfikację przyrządów sterowania sprzęgłami i skrzyniami biegów, w końcu kierowca musiał sterować jednocześnie dwoma zespołami napędowymi. Sterowanie obrotami silników nie odbywało się tradycyjnie przez linkę podłączoną do gaźnika tylko poprzez sterującą centralkę elektroniczną. Na desce rozdzielczej w miejsce prędkościomierza zainstalowano obrotomierz od drugiego silnika.
Dane techniczne: dwa silniki Lancia DOHC, każdy o pojemności 1995 ccm, moc 150 Km (300 KM razem), zasilane gażnikami Weber 36 DCA, doładowane sprężarkami mechanicznymi (Volumex), skrzynia biegów 5- biegowa + wsteczny, osobna dla każdego silnika. Zawieszenie z przodu i z tyłu na kolumnach McPhersona z drążkiem stabilizacyjnym i amortyzatorami teleskopowymi. Hamulce tarczowe na obu osiach. Masa własna samochodu 1250 kg, prędkość maksymalna około 230 km/h. Samochód wyposażono w zbiornik paliwa o pojemności 130 litrów umieszczony w bagażniku.
Lancia Trevi Bimotore z założenia nie miała być alternatywą dla budowanej już Delty S4. Samochód pomocny był jednak w rozwoju techniki napędu na obie osie. Badano w nim różne rozwiązania, pomocny był również dla firmy Pirelli w badaniu opon dla rajdowej Lancii Delty S4. Jedyny zbudowany egzemplarz jest częścią kolekcji historycznej Lancii.