Lancia Kayak została zaprezentowana po raz pierwszy na salonie samochodowym w Genewie w 1995 roku. Była to koncepcja nowoczesnego coupe zbudowane przez Bertone, mająca nawiązywać do wspaniałych modeli lancii budowanych w latach 50 i 60-tych. Przednie reflektory schowano za osłona wlotu powietrza, podobnie jak w amerykańskich samochodach budowanych w latach 70-tych.
Wnętrze zapożyczono z modelu Lancia Kappa, zmieniono jednak układ siedzeń. W modelu Lancia Kayak ustawiono cztery fotele w układzie 2+2.
Na salonie samochodowym w Turynie w 1996 roku zaprezentowano w pełni funkcjonalny model zbudowany na podzespołach z modelu Kappa. Napędzany był 5-cylindrowym silnikiem 2,4 litra o mocy 175 KM. Napęd przekazywany był na oś przednią.
Lancia Kayak miała być modelem wprowadzajacym firmę w XXI wiek, a nawiązujacym do Aurelii B20.