Lancia wprowadziła wreszcie długo oczekiwany model Flavia. Nowy model jest jedynym obecnie produkowanym modelem marki Lancia z otwartym nadwoziem. Mimo że samochód jest reklamowany jako doskonały wzór Włoskiego stylu życia, to tak naprawdę jest całkowicie pochodzenia amerykańskiego. Europejska wersja Chryslera 200 nawet nie jest produkowana w europie, tylko przyjeżdża w całości z fabryki Sterling Heights położonej w stanie Michigan w USA.
Nowa Lancia Flavia uzupełnia gamę samochodów produkowanych przez włoskiego producenta. Co prawda brakuje tu jeszcze modelu średniej wielkości limuzyny, wypełniającej lukę pomiędzy kompaktową Delta i luksusową Themą. Zawsze to jednak coś więcej do wyboru i z tego co plotki mówią, wraz z wprowadzeniem nowej generacji Chryslera 200, również Lancia Flavia będzie występowała w wersji sedan.
Co oferuje nowa Lancia Flavia? W pierwszej kolejności ma to być komfort, dzięki całej gamie luksusowych dodatków. Samochód ma wyglądać dynamicznie i jednocześnie sprawiać frajdę z jazdy. Na rynku Flavia jest oferowana w jednej tylko wersji, ale za to wyposażenie jest kompletne i w opcji można zmienić jedynie lakier.
Nadwozie i wnętrze
Otwarte nadwozie nowego włoskiego kabrioletu zostało zaprojektowane dla 4 osób. Dzięki temu wszyscy podróżujący mają wystarczającą ilość miejsca, żeby móc poczuć się komfortowo. Wnętrze standardowo wykończone jest w skórze. Do wyboru mamy dwie wersje kolorystyki, po pierwsze czarny z czarnym, po drugie czarny z białym. Nie jest to zbyt wielki wybór, biorąc pod uwagę że w kolorach nadwozia też za bardzo sobie nie powybieramy. Na początku do wyboru producent daje dwa kolory, biały lub „Mineral Grey”, lub jak ktoś woli ciemny szary metalik. W obu przypadkach miękki dach otrzymujemy w kolorze czarnym. W przyszłości gama kolorów nadwozia ma się wzbogacić o dodatkowe kolory: czarny, srebrny, ciemny wiśniowy i jagodowy, oraz do wyboru będzie jeszcze dach wykonany w kolorze beżowym.
Wymiary nadwozia:
- długość – 4947mm
- wysokość – 1479mm
- szerokość – 1843mm
- rozstaw osi – 2760mm
- rozstaw kół przód/tył – 1570/1570mm
- pojemność bagażnika przy złożonym/rozłożonym dachu – 198/377 litrów
Bezpieczeństwo i komfort
Nie ma w chwili obecnej samochodów które nie oferowałyby udogodnień dla podróżujących nimi osób. Już dawno minęły czasy kiedy w samochodzie trzeba było wszystko uruchamiać lub przestawiać ręcznie. Nowa lancia Flavia nie odbiega specjalnie od tych standardów. W końcu należy pamiętać o tym że jest to samochód przeznaczony dla bogatszych klientów.
- Otwieranie dachu – jedną z istotnych cech w samochodzie z otwartym dachem jest jego otwieranie. We Flavii proces otwierania dachu odbywa się całkowicie automatycznie. O naciśnięciu guzika otwarcie lub zamknięcie dachu zajmuje tylko 28 sekund.
- UConnect TM Media Center – jest to centrum multimedialne samochodu. Centralnym elementem jest dotykowy wyświetlacz o przekątnej 6,5 cala. System zaprojektowany jest do współpracy z zewnętrznymi źródłami dźwięku, takimi jak iPod czy inne odtwarzacze mp3. W skład systemu wchodzi również nowoczesny system audio „Boston Acoustics Sound System” z 6 głośnikami i zintegrowanym odbiornikiem radio/CD/DVD/MP3/WMA, oraz twardym dyskiem o pojemności 40 GB.
- UConnect TM GPS – to system nawigacji satelitarnej, zintegrowanej z wyświetlaczem umieszczonym na konsoli środkowej. Nowością jest mapa 2D lub 3D z widokiem z lotu ptaka.
- ABS + ESC – system przeciwdziałający blokowaniu kół działa na każde koło niezależnie, dzięki czemu jest w stanie odblokować tylko to koło które wpada w poślizg. Razem z systemem elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC), aktywnie dba o bezpieczeństwo podróżujących. Jeśli system ESC wykryje różnice pomiędzy działaniem kierowcy na kole kierownicy, a ścieżką którą porusza się samochód, przy pomocy selektywnego hamowania pojedynczych kół ustawia samochód na właściwej drodze. Działanie obu systemów najlepiej można sprawdzić w warunkach zimowych lub drogach żwirowych.
- Poduszki powietrzne – podczas wypadku komputer, dzięki czujnikom określa siłę uderzenia. W ten sposób systemy bezpieczeństwa zastosowane we Flavii określają czy wystarczy uruchomienie samego systemu pirotechnicznych napinaczy pasów, czy również są konieczne poduszki powietrzne, które również zależnie od siły uderzenia mogą być wypełnione gazem wieloetapowo.
- Aktywne zagłówki – również tutaj czujniki samochodu określające siłę uderzenia decydują o działaniu. W zależności od siły i kierunku uderzenia samochodu, zagłówki mogą skrócić o połowę dystans do szyi kierowcy lub pasażera.
Silnik i napęd
Tu producent podobnie jak w przypadku nadwozia nie rozpieszcza nas zbytnio wyborem. W sumie nie mamy go wcale, Lancia Flavia została wyposażona w jeden silnik, czterocylindrowy o pojemności 2,4 litra i mocy 170 KM. Ale w końcu jest to samochód przeznaczony do dawania przyjemności z jazdy, więc specjalnie chyba nikt nie będzie oczekiwał pod maska klekotu diesla. Za przeniesienie napędu odpowiada 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów z możliwością przełączenia w tryb sekwencyjny i ręcznego wybierania przełożeń. Silnik i skrzynia biegów są umieszczone poprzecznie i przekazują napęd na koła przedniej osi.
- Pojemność silnika – 2360 ccm
- Średnica x skok cylindra – 88×97 mm
- Moc maksymalna – 170KM/125 kW przy 6000 obr/min
- Maksymalny moment obrotowy – 220 Nm przy 4500 obr/min
- Stopień sprężania – 10,5:1
- Średnie zużycie paliwa – 9,4 l/100km
- Prędkość maksymalna – 195 km/h
- Przyspieszenie 0-100 km/h – 10,8 sek.
- Średnica zawracania – 11,6 m
- Masa własna – 1856 kg
- Rozmiar opon – 215/55 R18
- Hamulce tarczowe przód/tył – 340x28mm/302x10mm
Cena
Tak jak pisałem wcześniej nowa Lancia Flavia występuje tylko w jednej wersji. Ale w zamian dostajemy pełne i dość bogate wyposażenie. Cena samochodu na rynku włoskim została skalkulowana na początku maja na 37900 EURO, jedyna opcją która możemy dokupic jest lakier metalizowany w cenie 1000 EURO. Poniżej częściowa lista wyposażenia standardowego:
- Przednie i boczne poduszki powietrzne
- Aktywne zagłówki
- ABS + ESC
- Nawigacja satelitarna
- System audio z wbudowanym dyskiem twardym 40 GB i 6,5 calowym ekranem dotykowym
- Czujnik zmierzchu
- Sterowanie radia w kierownicy
- Automatyczna klimatyzacja
- System kontroli ciśnienia kół
- Podgrzewane i elektrycznie regulowane siedzenia
- Elektrochromatyczne lusterko wsteczne z wbudowanym mikrofonem
- Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
- Skórzana tapicerka, kierownica i gałka zmiany biegów
- Felgi aluminiowe 18 cali
- Tempomat
- Podłokietnik ze schowkiem
- Elektrycznie sterowany, również pilotem, dach
- Czujnik ciśnienia opon z monitorowaniem na wyświetlaczu
Jedna odpowiedź do “2012 Lancia Flavia Cabrio”
Tyle zdjęć, wow. Wielki szał na Lancie 🙂 integrale, delta – mają się czym pochwalić. A jak jeszcze doszła kabrio – to już full wypas