Lancia Aurelia B52 B Junior została zaprojektowana w biurze projektowym Ghia. Autorem projektu był Gian Paolo Boano, syn Mario Boano, był to prawdopodobnie jego pierwszy projekt. Gotowy samochód zaprezentowano podczas Turin Motor Show w 1953 roku.
W latach 50-tych powoli odchodzono od produkowania indywidualnych samochodów przez firmy karoseryjne. Lancia podczas produkcji modelu Aurelia wyprodukowała jedynie 98 podwozi przeznaczonych dla firm produkujących karoserie. Podwozia te otrzymały oznaczenie B52, większość z nich trafiła do studia Pininfarina, jednak kilka egzemplarzy trafiło również do innych firm takich jak Vignale lub Ghia.
Ghia prawdopodobnie wyprodukowała jedynie dwa egzemplarze modelu Aurelia B52 B Junior o numerach podwozia 1055 oraz 1061. Nadwozia typu coupe wykonano z aluminium. Napędzane były sześciocylindrowymi silnikami widlastymi o pojemności 1991 ccm i tak jak pozostałe Aurelie posiadały napęd na koła tylne. Więcej szczegółów można poczytać we wcześniejszych wpisach o samochodach Lancia Aurelia Berlina oraz Lancia Aurelia PF200
źródła: www.smithautomotiveinvestments.com, www.conceptcarz.com, www.supercars.net