Lancia Aprilia była pierwszym samochodem który został opracowany przy pomocy tunelu aerodynamicznego. Pierwsza prezentacja nowego modelu odbyła sie w 1936 roku. Firma Lancia jednocześnie z modelem standardowym produkowanym jako berlina, produkowała również podwozia z przeznaczeniem do zabudowy przez firmy karoseryjne. Podwozia trafiały do firm Ugo Zagato, Bertone, Vignale, Pagani i Carrozzeria Touring. Ogółem do zabudowy trafiło 7554 podwozia.
Carrozzeria Touring Superleggera rozpoczęła działalność w 1928 roku. Pierwszymi nadwoziami produkowanymi przez firme były karoserie dla Alfy Romeo i Isotty Frachini. W 1936 roku firma opatentowała system konstrukcji lekkich nadwozi samochodowych, opartych na ramie z cienkościennych rurek i panelach nadwoziowych z recznie krztałtowanej cienkiej blachy aluminiowej. Stąd druga część nazwy firmy Superleggera, czyli super lekka.
Carrozzeria Touring wyprodukowała kilka nadwozi opartych na podzespołach modelu Lancia Aprilia. Pierwsze powstały już w roku debiutu modelu czyli 1937. Kolejne powstawały w latach przedwojennych aż do 1940 roku. Po wojnie w 1947 roku firma wróciła do produkcji nadwozi samochodu Lancia Aprilia. W Carrozzeria Touring powstawały modele Berlinetta, Barchetta oraz Spider.