1969 Lancia Fulvia HF Competizione

Lancia Fulvia HF Competizione Ghia 1969

Lancia Fulvia HF Competizione, często nazywana po prostu Lancia 1600 została zaprojektowana w 1969 roku. Jej twórcą był Tom Tjaarda, amerykański stylista, holenderskiego pochodzenia, pracujący dla włoskiego studia Ghia.

 

Tjaarda mimo niezbyt zaawansowanego wieku, 35 lat, był już bardzo doświadczonym designerem. Karierę rozpoczynał 10 lat wcześniej przy futurystycznym modelu Ghia Selene I. Współpracował głównie z włoskimi studiami Ghia oraz Pininfarina, mając na swoim koncie kilka ciekawych i znanych projektów jak Volkswagen Karmann Ghia 1500 Coupe w którym projektował tylną część nadwozia,  Chevrolet Corvair Pininfarina Coupe,  Fiat 2300 Pininfarina, Lancia Flaminia Pininfarina Coupe Speciale, Fiat 124 Spider Pininfarina czy Lancia Flaminia Marica Ghia.  W latach późniejszych projektował całą rodzinę samochodów dla De Tomaso (Pantera, Longchamp, Deauville, Mustela).

Lancia Fulvia HF Competizione Ghia 1969

Lancia Fulvia HF Competizione została zaprezentowana po raz pierwszy na salonie Genewskim wiosną 1969 roku.  Jedyny egzemplarz który został wyprodukowany prezentowany był również na salonie Turyńskim w tym samym roku. Niestety nie był to dobry okres dla tego projektu. Mimo nowoczesnych kształtów  wspaniałego sportowego nadwozia projekt nie miał większych szans na realizację.


Lancia w tym okresie borykała się z poważnymi trudnościami finansowymi spowodowanymi małą rentownością produkcji modelu Lancia Flavia. Zaowocowało to przejęciem firmy przez koncern Fiat, które nastąpiło 24 października 1969 roku. W takiej sytuacji nie było mowy o uruchamiani produkcji nowego modelu.

Lancia 1600 została wyposażona w silnik i układ napędowy od modelu Fulvia. Silnik V4 o pojemności 1,6 litra napędzał przy pomocy 5 biegowej skrzyni biegów przednie koła.  Przy mocy około 115 KM pozwalał prototypowi na rozwijanie prędkości 180 km/h. Podwozie i zawieszenie zostało zmodyfikowane przez firmę De Tomaso.

Lancia Fulvia HF Competizione Ghia 1969

Projekt Fulvii HF Competizione posiadał kilka ciekawych rozwiązań. Pierwszym, najbardziej widocznym jest wysuwany elektryczni, oraz regulowany tylny spojler. Dodatkowo dzięki częściowo ażurowej konstrukcji elementów nośnych udało się uzyskać wagę zaledwie 899 kg. Samochód wyposażony był dodatkowo w pałąk wzmacniający konstrukcję dachu w przypadku wywrotki, widoczny jest on doskonale przez boczne okna.

Galeria zdjęć

 

Lancia Fulvia HF Competizione Ghia 1969



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • RSS
  • Facebook
Przeczytaj inne:
Lancia Kayak
1995 Lancia Kayak

Lancia Kayak została zaprezentowana po raz pierwszy na salonie samochodowym w Genewie w 1995 roku. Była to koncepcja nowoczesnego coupe...

Projekty znaków firmowych Lancii
Lancia ma już 106 lat!!!

Marka Lancia powstała dokładnie 106 lat temu. 29 listopada 1906 roku dwóch młodych przedsiębiorców Vincenzo Lancia i Claudio Fogolin w...

Zamknij