Lancia Aurelia Blue Ray została zbudowana w 1955 roku.Samochód powstał na podwoziu Aurelii B20 i napędzany był silnikiem V6 pochodzącym z tego modelu.
Koncepcja Blue Ray została stworzona przez Enrico Nardi, nadwozie zaprojektował Giovanni Michelotti i zbudowano je w firmie Vignale. Samochód ukończono we wrześniu 1955 roku. Pierwszy raz publicznie został pokazany podczas salonu samochodowego w Turynie, potem pokazywano go jeszcze podczas salonów w Paryżu i Nowym Jorku.
Nardi przebudował silnik dzięki czemu uzyskał moc 190 KM, a prędkość maksymalna samochodu wynosiła około 225 km/h. Tuning polegał na wymianie kolektora dolotowego na nowy aluminiowy, w którym obsadzono dwugardzielowe gaźniki Weber 40DCZs. Zmodyfikowano również wałek rozrządu, tłoki i kolektory wydechowe.
Nadwozie zaprojektowane przez Michelottiego wykonano w dużej części z pleksiglasu. Dach wykonano z tworzywa barwionego na kolor niebieski, boczne i tylne okna również. Na dachu umieszczono dodatkowo ozdobne kanały wentylacyjne. Całe nadwozie z wyjątkiem ramy dachu jest wykonane z aluminium, wliczając w to również podłogę i wewnętrzne części błotników.
Lancia Aurelia Blue Ray 1 została całkowicie odrestaurowana w 1989 roku.