Lancia Flavia kandydatem do tytułu Car of The Year 2013

Lancia Flavia Cabrio

Najnowszy samochód Lancii będzie ubiegał się o tytuł Samochodu Roku 2013. Konkretniej chodzi o kabriolet Lancia Flavia który pojawił się w sprzedaży w tym roku. Organizatorzy konkursu “Car of The Year” ogłosili listę modeli samochodów które będą się ubiegać o tytuł w tym roku.

Konkurs na samochód roku jest organizowany w Europie od 1964 roku. Co roku jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych z krajów europejskich wybiera spośród samochodów których sprzedaż rozpoczęła się w danym roku. Dodatkowymi kryteriami znalezienia się danego modelu w konkursie jest prognozowana sprzedaż roczna powyżej 5 tyś. sztuk, oraz obecność modelu na conajmniej 5 rynkach europejskich. W tegorocznej edycji konkursu jury składa się z 57 dziennikarzy z 22 krajów, w tym 2 z polski: Maciej Ziemek (Auto motor i sport), Wojciech Sierpowski (AutoRok, Auto Moto). Niekwestionowanym liderem w dotychczasowych konkursach jest Fiat, który już 9 razy zdobywał tytuł samochodu roku: 124 (1967); 128 (1970); 127 (1972); Uno (1984); Tipo (1989); Punto (1995); Bravo/Brava (1996); Panda (2004); 500 (2008).

Lancia DeltaLancia w konkursie ma dość skromny dorobek, ale i tak trzy razy była na pudle. Wszystkie trzy modele Lancii będące laureatami konkursu okazywały się modelami, które odnosiły później sukces rynkowy. Pierwszym modelem który pokazał się w konkursie COTY, była Lancia Delta która jednocześnie wygrała klasyfikacje i została samochodem roku 1980. Delta produkowana była przez 15 lat i w tym czasie zjechało z taśmy produkcyjnej ponad 447 tyś. egzemplarzy z silnikami o mocach od 64 do 215 KM. Oczywiście Delta Integrale potwierdziła swoja dominację w rajdach gdzie zdobyła 6 tytułów mistrza świata konstruktorów.

Lancia ThemaNiewiele osób pamięta że również inne modele Lancii były laureatami COTY. W 1985 roku trzecie miejsce zdobyła Lancia Thema, przegrywając z Oplem kadettem i Renault 25. Thema była wspólnym projektem, wykorzystującym jedną płytę podłogową z trzema innymi samochodami: Fiat Croma, SAAB 9000 i Alfa Romeo 164. Podobnie jak Delta ustąpiła miejsce swojemu następcy w 1994 roku. Themy wyprodukowano 39472 egzemplarze, wliczając w to wersję SW, oraz model z 8.32 z silnikiem Ferrari.
Trzecim Samochodem Lancii walczącym o wygraną była Lancia Y10, która w 1986 roku zajęła drugie miejsce, przegrywając o 46 punktów z Fordem Scorpio. Y10 której wyprodukowano 942730 egzemplarzy, co daje jej najlepszy rezultat wśród ilości wyprodukowanych Lancii. Lancia Y10

Wracając do konkursu COTY 2013. Obecnie została ogłoszona wstępna lista samochodów ubiegających się o tytuł “Samochodu Roku”. Na początku grudnia jury wybierze siedem samochodów, spośród których zostanie wybrany zwycięzca. Poniżej pełna lista kandydatów do tytułu Car of The Year 2013:

  • Audi A3
  • BMW serii 3
  • Chevrolet Malibu
  • Dacia Lodgy
  • Fiat SOOL
  • Fiat Viaggio
  • Ford B-Max
  • Honda CR-V
  • Hyundai i30
  • Hyundai SantaFe
  • Kia Cee’d
  • Kia Optima
  • Lancia Flavia
  • Lexus GS
  • Mazda 6
  • Mercedes klasa A
  • Mercedes SL
  • Mitsubishi Outlander
  • Mitsubishi ASX / Citroen Aircross / Peugeot 4008
  • Opel / Vauxhall Adam
  • Opel / Vauxhall Mokka
  • Peugeot 208
  • Porsche Boxster
  • Renault Clio
  • Renault Zoe
  • Skoda rapid / Seat Toledo
  • Smart ED
  • Subaru Impreza
  • Subaru XV
  • Subaru BRZ / Toyota GT86
  • Tata Vista
  • Toyota Auris
  • Toyota Prius Plug-in
  • Toyota Prius Plus
  • Volkswagen Golf
  • Volvo V40
  • Volvo V60 Plug-in


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • RSS
  • Facebook
Przeczytaj inne:
Lancia Delta Hard Black
Lancia na salonie samochodowym w Paryżu

Marka Lancia podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego prezentuje modele Delta, Ypsilon i Musa, które, wraz z wybranymi modelami Chryslera (Grand...

Lancia Thema
2011 Lancia Thema i Voyager

Długo oczekiwane wejście do sprzedaży nowych modeli Lancii Thema i Voyager coraz bliżej. Lancia zaprezentowała nowe modele przedstawicielom międzynarodowej prasy...

Zamknij