To właśnie tegoroczny genewski Salon Samochodowy był sceną światowej premiery nowej Lancii Ypsilon, małego „flagowca” tej marki, który na przestrzeni zaledwie 3,84 metra łączy niezrównany włoski styl z innowacyjnością rozwiązań i troską o ekologię. Po raz pierwszy Ypsilon występuje w postaci 5-drzwiowej, która entuzjastom czaru, doskonałości technicznej i unikalnego stylu Lancii proponuje jeszcze więcej wygody i komfortu.
Wchodząca w czerwcu br. na rynki kontynentalnej Europy i dostępna od września w Wielkiej Brytanii i Irlandii pod marką Chrysler nowa Lancia Ypsilon jest już czwartą generacją modelu, którego powodzenie mierzyć można liczbą półtora miliona pojazdów na drodze. Jego początki sięgają Lancii Y10 zaprezentowanej w 1985 roku na genewskim Salonie Samochodowym. Był to „miniaturowy flagowiec” o stylu i wyposażeniu niespotykanym w ówczesnych samochodach typu ekonomicznego i o nowatorskim duchu, towarzyszącym każdej kolejnej generacji „Y” aż do dnia dzisiejszego. W roku 1996 Lancia Y wyznaczyła kanon elitarnej elegancji i mocnego charakteru, budującej koncept „personalizowanego luksusu”. Technologie i klasę ekskluzywności, zarezerwowane dotychczas dla konstrukcji z wyższych segmentów rynkowych − do świata samochodów miejskich wprowadziła trzecia generacja Lancii Y z roku 2003.
Pięciodrzwiowa lecz wyglądająca jak pojazd 3-drzwiowy, prawdziwie włoska i wyrafinowana Lancia Ypsilon to samochód na tyle niewielki by zaliczać się do europejskiego segmentu „B” − oferując jednakże znacznie wyższy standard obszerności wnętrza i komfortu. Przy długości, szerokości i wysokości 384 x 167 x 152 cm Ypsilon ma 239-centymetrowy rozstaw osi i mieści nawet pięć osób; w stosunku do wymiarów zewnętrznych odznacza się wiodącą w segmencie pojemnością bagażową oraz największą w swej klasie przestrzenią pasażerską. Zastosowane po raz pierwszy w pojeździe Fiat Group Automobiles „odchudzone” fotele typu „slim seats” pozwoliły zwiększyć komfort jazdy w tylnej części kabiny pomimo utrzymania jej dotychczasowej długości.
Jako odpowiedź na trendy rynkowe stanowiące, iż dwie trzecie segmentu „B” stanowią obecnie samochody pięciodrzwiowe oraz w dążeniu do utrzymania mocnej pozycji w klasie samochodów miejskich, nowa Lancia Ypsilon ukierunkowana jest na potrzeby znacznie szerszej niż dotychczas grupy docelowej, w tym także młodych mężczyzn i młode rodziny. To właśnie od jakości, komfortu i funkcjonalności wnętrza zależy, jak przyjęty zostaje nowy samochód na rynku. Wystarczy wsiąść do środka, aby przekonać się o stopniu wyrafinowania materiałowego i kolorystycznego, dokładności wykonania i niezliczonych możliwości personalizowania nowej Lancii Ypsilon.
Możliwość dowolnego wyboru wśród trzech wersji wyposażenia (Silver, Gold i Platinum), 16 kolorów nadwozia (w tym 4 kombinacji dwutonowych), sześciu odmian wystroju wnętrza, trzech wzorów obręczy z lekkiego stopu oraz trzech silników z seryjnym systemem Start&Stop oznacza, iż dostępnych jest ponad 600 wariantów personalizacji pojazdu, podnoszących jego wartość w oczach klienta.
Gama jednostek napędowych obejmuje dwa silniki benzynowe − 69-konny 1.2 Fire EVO II i 85-konny 0.9 TwinAir (także w parze z półautomatyczną przekładnią DFN) oraz 95-konny turbodiesel 1.3 MultiJet II. Już wkrótce dostępny będzie także silnik Fire 1.2 EVO II Bi-fuel (z instalacją LPG). Do standardowego wyposażenia całej gamy Lancii Ypsilon należy system stabilizacji toru jazdy ESP wraz z kontrolą trakcji ASR i wspomaganiem ruszania pod górę Hill Holder, system przeciwblokowania kół ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD, 4 lub 6 poduszek powietrznych oraz zaczepy mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX.
W kategoriach technologii, bezpieczeństwa, komfortu i funkcjonalności nowy Ypsilon stanowi przykład zaawansowanej ewolucji modelowej lecz pozycjonowany jest wciąż jako „luksus dla szerszej klienteli”. Lista wyposażenia wersji Silver obejmuje zdalne sterowanie zamka centralnego, regulację kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach, elektrycznie sterowane okna przednie, tylną kanapę dzieloną i składaną 50/50, fotel kierowcy z regulacją wysokości, 15-calowe obręcze stalowe, tapicerkę wnętrza w „technicznej” tkaninie z elektrycznie zgrzewanymi ściegami, instalację dla odbiornika radiowego oraz elektrycznie ogrzewane okno tylne. Na wyposażenie bezpieczeństwa składają się systemy ABS z EBD, ESP z ASR i Hill Holder, czołowe i boczne poduszki powietrzne oraz zaczepy ISOFIX dla fotelika dziecięcego. W kolejnej wersji Gold nabywca otrzymuje dodatkowo klimatyzację manualną, radioodtwarzacz CD/MP3, elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne, skórzane obszycie koła kierownicy i skórzany mieszek selektora biegów, tapicerkę Castiglio oraz pakiet Comfort Pack. Topowa wersja Platinum oferuje ponadto sterowane elektrycznie okna tylne, lampy przeciwmgielne, 15-calowe obręcze ze stopu lekkiego, zagłówki siedzeń tylnych oraz tapicerkę z delikatnej skóry.
Dla osób zainteresowanych dalszą i ekskluzywną personalizacją samochodu dostępna jest pełna gama akcesoriów najwyższej jakości, które z uwagi na elegancję i precyzję wykonania podkreślają techniczne i estetyczne walory pojazdu, wpisując się idealnie w specyficzny styl marki Lancia. Są to m.in. efektowne, 16-calowe obręcze z lekkiego stopu, fartuchy progowe, przyciemniane klosze świateł głównych, czarne nakładki progowe z podświetlanym logo, system infotainment „Blue&Me−TomTom LIVE” oraz akcesoryjne pakiety wyposażenia.
Nowa Lancia Ypsilon ma szanse stać się alternatywnym samochodem miejskim klasy Premium w Europie, adresowanym do klienta wymagającego i wyróżniającego się z tła, który jednocześnie poszukuje przyjemności z jazdy i funkcjonalności na co dzień. Nie należy przy tym zapominać, że o atrakcji dla nabywcy nie stanowi dzisiaj sam produkt − nawet klasy Premium. Z tego też powodu Lancia proponuje szereg nowości w sferze sprzedażnej i posprzedażnej. Przykładem jest wydłużona gwarancja na pojazd, oferowana przez firmę finansową FGA Capital o specjalizacji motoryzacyjnej. Interesującym elementem tej oferty jest 96-miesięczna gwarancja bez limitu przebiegu na kredytowany samochód oraz wszystkie jego komponenty, a także niezmienny poziom odpowiedzialności ubezpieczeniowej przez cały okres kredytowania zakupu.
źródło: www.fiatpress.pl