Lancia na salonie samochodowym w Paryżu

Lancia Delta Hard Black

Marka Lancia podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego prezentuje modele Delta, Ypsilon i Musa, które, wraz z wybranymi modelami Chryslera (Grand Voyager Black i 300C Walter P. Chrysler), będącymi owocem współpracy między tymi firmami, stanowią wizytówkę najlepszego, europejskiego stylu.

Lancia Musa “5th Avenue”

Obraz 1 z 16

Fot. Fiat Auto Poland

Marki te, po debiucie na salonie samochodowym w Genewie, reprezentują wspólny front podczas salonu w Paryżu, gdzie wbrew tradycji koncepcja stoiska odwołuje się do bardziej symbolicznych skojarzeń. Symbolika odgrywa ważną rolę we współpracy między Lancią i Chryslerem: obydwie marki wyraźnie zaznaczyły się w historii przemysłu samochodowego po obu stronach Atlantyku, a teraz, niczym dwa fragmenty układanki, tworzą nową tożsamość, rodzaj nowego bohatera dwóch światów, z którym należy się liczyć zarówno teraz, jak i w przyszłości.

Efektem tego jest jedyne w swoim rodzaju stoisko, gdzie graficzne motywy puzzli łączą się z najnowszą modą i kolorami. Imponująco wyglądające tło składa się z idealnie dopasowanych do siebie dużych fragmentów układanki, przedstawiających logo obydwóch marek. Tło stanowi symbol połączenia Lancii i Chryslera jako firm odwołujących się do tych samych wartości: elegancji, innowacyjnej technologii, barwnej historii oraz chęci zawładnięcia przyszłością. Na podłodze stoiska również widoczny jest motyw układanki, symbolizujący fuzję obydwóch marek. To samo dotyczy dwóch dużych platform, kształtem przypominających elementy układanki, na których po jednej stronie znajdują się Lancia Delta i Chrysler 300C, zaś po drugiej Chrysler Grand Voyager wraz z Lancią Musa. Przy tym ustawieniu gość odwiedzający stoisko staje się istotną częścią wystroju. W rzeczywistości lustra, we współpracy z kamerami, przedstawiają obraz osób odwiedzających stoisko jak gdyby składali się oni z kawałków, co stanowi uzupełnienie wystroju stoiska.

Samochodami wystawianymi podczas salonu w Paryżu są Musa i Ypsilon LPG, w których po raz pierwszy zamontowano dwupaliwowe silniki zgodne z Euro 5 (gaz i benzyna), i które, osiągnąwszy sukces we Włoszech, wchodzą na rynek francuski. Znalazło się również miejsce dla Delty MultiAir w wersji Hard Black, podkreślającej typową dla Lancii umiejętność zawarcia w jednym produkcie doskonałej technicznie jednostki mocy oraz ekskluzywnego, czarnego, matowego lakieru.

Wnętrze samochodu Lancia delta Hard Black

Zgodne z Euro 5 wersje LPG Ypsilon i Musy świadczą o uwadze Lancii Automobiles nieustannie skupionej na kwestiach związanych z ochroną środowiska, co objawia się w badaniach i rozwoju konkretnych rozwiązań, które znajdują się w zasięgu klienta i są już dostępne (LPG to ekologiczne, ekonomiczne i szeroko dostępne paliwo). Właśnie ta gama samochodów Lancia wychodzi naprzeciw rosnącemu ciągle w całej Europie specyficznemu zapotrzebowaniu. Podczas gdy w większości samochodów jeżdżących obecnie po drogach montuje się niefabryczne instalacje LPG, Lancia postanowiła wejść do tego sektora z zaprojektowanym i wyprodukowanym przez siebie systemem o gwarantowanych parametrach, który dostępny jest w normalnej sieci sprzedaży.

Świadectwem tego nieprzerwanego zaangażowania są podczas salonu Ypsilon Elle oraz Musa 5th Avenue. Druga z wersji jest rozwinięciem pokazowego samochodu zaprezentowanego w 2010 r. na Salonie Samochodowym w Genewie i stanowi światowy debiut pomyślany w ten sposób, aby wyrazić doznania wzbudzone luksusowymi kosztownościami w samochodzie poprzez zastosowanie najwyższej jakości materiałów do wystroju wnętrza i ponadczasowych kolorów na zewnątrz. Przykładem tego jest na salonie Musa 5th, Avenue, którą wyróżnia nadwozie w dwóch odcieniach – dół ma kolor biały Angelico, natomiast dach samochodu jest czarny, z siedzeniami i deską rozdzielczą wykonaną ze skóry Poltrona Frau® w kolorze kości słoniowej. Wszystko to wyrażone jednym stwierdzeniem: „Lancia Musa, Miejska limuzyna. Elegancja jest pięknem, które nigdy nie przemija”.

Lancia Ypsilon Elle

W centrum uwagi znajdzie się również Ypsilon Elle napędzana gazem i benzyną. Ta specjalna seria, produkowana w limitowanej edycji i dostępna w sprzedaży na głównych rynkach Europy, powstała w wyniku spółki joint venture pomiędzy Lancią i pismem Elle, symbolem kobiecości i nowoczesności, która w każdym sezonie tworzy szeroki asortyment odzieży i akcesoriów dla kobiet. W dniach, w których salon otwarty jest dla wszystkich odwiedzających, zaprezentowana zostanie również druga Lancia Ypsilon Elle. Samochód ten wyposażony jest w nowy, zgodny z Euro 5 silnik 69 KM 1,2, który przywraca niski poziom emisji CO2 (zaledwie 114 g/km).

Poza tymi oryginalnymi samochodami, goście spodziewający się zobaczyć na salonie Lancię Delta nie będą zawiedzeni, jako że jest ona obecna w dwóch wersjach: 120 KM Platino 1,6 MultiJet DPF Selectronic oraz 140 KM „Hard Black” 1,4 MultiAir S&S. Na drugim z samochodów spoczywa odpowiedzialność za debiut nowego, zgodnego z Euro 5 silnika 140 KM 1,4 MultiAir Turbo z systemem Start&Stop w standardzie. Biorąc pod uwagę stosunek emisji do mocy silnika, jest to jeden z najlepszych silników benzynowych na świecie (zaledwie 132 g/km w cyklu mieszanym). Jest on również najlepszy w swojej klasie pod względem zużycia paliwa oraz dostępności momentu obrotowego w istotnym zakresie mocy: 5,7 l/100 km w cyklu mieszanym i 2300 Nm przy 1750 obr/min. Specjalna seria Hard Black ma również do zaoferowania kilka istotnych innowacji w kwestii stylu i produktu. Jednym z ważniejszych jest specjalny, czarny matowy kolor nadwozia: jest to pierwszy samochód nienależący do serii limitowanej, w którym zastosowano ten ekskluzywny lakier, który wymaga długiego procesu lakierowania (ponad 4 godziny na samochód). W końcu kolor nigdy nie był dla Delty tylko kwestią estetyczną. Wprost przeciwnie, jest on integralną częścią filozofii produktu opartej na elegancji, uroku, osobowości, stylu i największej gamie opcji.

Na stoisku znajduje się również Lancia Delta Platino wyposażona w silnik 120 KM 1,6 MultiJet z filtrem cząstek stałych w standardzie, jak również automatyczną przekładnią Selectronic. Jest to jedna z najlepiej sprzedających się wersji w Europie, zwłaszcza we Francji, a ponadto może ona pochwalić się najniższym poziomem emisji CO2 w całej gamie Delty: zaledwie 120 g/km. Wartość ta upoważnia właścicieli tego samochodu do skorzystania z premii ekologicznych w kraju będącym gospodarzem tego międzynarodowego salonu samochodowego. Samochód ten wyróżnia dwukolorowa karoseria (biała z czarnym dachem) i wnętrze wykonane z beżowej skóry Pelle&Alcantara®, najwyższej jakości element wyposażenia, który od zawsze charakteryzuje samochody marki Lancia.

Lancia Musa “5th Avenue”

Asortyment samochodów na salonie w Paryżu zamykają dwa samochody Chryslera: Chrysler Grand Voyager Limited Black oraz Chrysler 300C Walter P. Chrysler. Pierwszy z nich jest autentycznym ucieleśnieniem wolnego od stresu doświadczenia tej amerykańskiej marki. Jest to samochód innowacyjny, który zrewolucjonizował amerykański transport, tworząc w 1983 r. segment minivanów i stając się dla niego punktem odniesienia.

Chrysler Grand Voyager, z liczbą 13 milionów egzemplarzy sprzedanych na całym świecie i przy długości 5,14 m, która sprawia, iż jest to największy minivan, jest liderem segmentu pod względem komfortu, wszechstronności i satysfakcji z jazdy. Egzemplarz wystawiony na salonie wyposażony jest w silnik 2,8 CRD o mocy 160 KM i wartości momentu obrotowego 360 Nm, współpracujący z 6-stopniową, automatyczną skrzynię biegów.

Drugi samochód to Chrysler 300C sedan o silnej, stylowej osobowości, która posiada wiele wspólnych cech z podstawowymi elementami Lancii DNA. W Paryżu model ten wystawiony jest obok wersji ze specjalnej serii Walter P. Chrysler, która stanowi hołd dla założyciela tej amerykańskiej marki przemysłu motoryzacyjnego, wyposażonej w jednostkę mocy V6 3,0 turbodiesel common rail (218 KM przy 4000 obr/min i moment obrotowy o wartości 510 Nm w zakresie od 1600-2800 obr/min) oraz 5-stopniową, automatyczną skrzynią biegów. Dzięki temu samochód ten osiąga maksymalną prędkość 230 km/h.

Na koniec, broszury i ulotki dostępne na stoisku pomogą odwiedzającym zapoznać się z produktami FGA Capital, spółki joint venture pomiędzy Fiat Group Automobiles i Crédit Agricole, która specjalizuje się w segmencie motoryzacyjnym. Ta finansowa spółka działa we Włoszech i w Europie, mając na uwadze jeden cel: wspomagać sprzedaż samochodów marki Fiat Group Automobiles i Chrysler, oferując nowoczesne produkty finansowe wprowadzające usługi o wysokiej wartości dodanej przeznaczone dla sieci dealerów, prywatnych klientów oraz firm.

źródło: Fiat Auto Poland

 



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • RSS
  • Facebook
Przeczytaj inne:
Lancia Delta na planie filmowym
Nowa Lancia Delta na planie filmowym

Od 10 kwietnia rusza nowa kampania reklamowa Lancii Delta we Włoszech. 16 i 17 kwietnia podczas dni otwartych zaprezentowany zostanie...

Lancia Thesis
2001 Lancia Thesis

Lancia Thesis – luksusowy samochód marki Lancia produkowany w latach 2001-2009. Zastąpił on model Lancia Kappa. Podobnie jak poprzedni model...

Zamknij