Lancia Astura 233C Aerodinamica

Lancia Astura 233C Aerodinamica

W 1931 roku Lancia Astura wchodząca do produkcji miała zastąpić model Dilambda, jako flagowy model włoskiego producenta. Mimo że czasy były ciężkie i wielu producentów szukało rozwiązań pozwalajacych produkować modele mniejsze i tańsze w zakupie i eksploatacji. Lancia zaproponowała Asturę, która jak to już się stało tradycją dla produktów firmy Vincenzo Lancii, posiadała wiele nowatorskich rozwiązań. A jednocześnie była wystarczająco luksusowa, żeby zadowolić najbogatszych klientów.

W latach 30-tych, Lancia tak jak i inni producenci aut, nastawieni na bogatszych klientów, szeroko korzystała z pomocy firm karoseryjnych. Astura która z założenia była samochodem luksusowym, była produkowana również w formie samego podwozia do karosowania. W modelu Lambda inżynierowie pod nadzorem właściciela firmy z sukcesami zastosowali po raz pierwszy samonośne nadwozie, jednak rozwiązanie to miało jedną, ale znaczącą wadę. W Samochodzie z samonośnym nadwoziem nie można było tak łatwo przerabiać nadwozia jak w konstrukcjach z tradycyjną ramą.

Trzecia seria modelu Astura, Tipo 233, od 1934 roku była oferowana na podwoziach o dwóch różnych rozstawach osi. Krótsza wersja nazwana Corta była chetniej wybierana przez producentów indywidualnych nadwozi od wersji długiej. Podwozie 233C miało rozstaw osi 310cm, czyli o 23cm krótszy od modeli 233L. W latach 1934-37 powstało od 299 do 328 podwozi typu 233C.

Lancia Astura 233C Aerodinamica powstała w 1935 roku w firmie karoseryjnej Castagna z Mediolanu. Wyprodukowano dwa egzemplarze tego typu. W odróżnieniu od dużej części stylistów samochód został wyprodukowany z nadwoziem zamkniętym. W słonecznej Italii duża część powstających samochodów budowana była jako kabriolety.
Emilio Castagna, który w latach 30-tych zajmował się projektowaniem samochodów dla wielu firm, m.in. dla Alfy Romeo i Lancii, zafascynowany był prędkością. Dzięki temu jego projekty podporządkowane były w całości aerodynamice. Nisko poprowadzona linia nadwozia i opływowy kształt to była jego recepta na podwyższone osiągi, ale nie zapominał także o luksusowym wykończeniu. W końcu Lancia Astura była samochodem dla bogatego odbiorcy.

zdjęcia dzięki uprzejmości: www.history-of-cars.com


Jedna odpowiedź do “Lancia Astura 233C Aerodinamica”

  1. Asturę kojarzę z brytyjskiego serialu 🙂 skoro tam zawędrowała, to rodzina królewska ją lubi 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.