Lancia Astura 233C Aerodinamica

Lancia Astura 233C Aerodinamica

W 1931 roku Lancia Astura wchodząca do produkcji miała zastąpić model Dilambda, jako flagowy model włoskiego producenta. Mimo że czasy były ciężkie i wielu producentów szukało rozwiązań pozwalajacych produkować modele mniejsze i tańsze w zakupie i eksploatacji. Lancia zaproponowała Asturę, która jak to już się stało tradycją dla produktów firmy Vincenzo Lancii, posiadała wiele nowatorskich rozwiązań. A jednocześnie była wystarczająco luksusowa, żeby zadowolić najbogatszych klientów.

W latach 30-tych, Lancia tak jak i inni producenci aut, nastawieni na bogatszych klientów, szeroko korzystała z pomocy firm karoseryjnych. Astura która z założenia była samochodem luksusowym, była produkowana również w formie samego podwozia do karosowania. W modelu Lambda inżynierowie pod nadzorem właściciela firmy z sukcesami zastosowali po raz pierwszy samonośne nadwozie, jednak rozwiązanie to miało jedną, ale znaczącą wadę. W Samochodzie z samonośnym nadwoziem nie można było tak łatwo przerabiać nadwozia jak w konstrukcjach z tradycyjną ramą.

Trzecia seria modelu Astura, Tipo 233, od 1934 roku była oferowana na podwoziach o dwóch różnych rozstawach osi. Krótsza wersja nazwana Corta była chetniej wybierana przez producentów indywidualnych nadwozi od wersji długiej. Podwozie 233C miało rozstaw osi 310cm, czyli o 23cm krótszy od modeli 233L. W latach 1934-37 powstało od 299 do 328 podwozi typu 233C.

Lancia Astura 233C Aerodinamica powstała w 1935 roku w firmie karoseryjnej Castagna z Mediolanu. Wyprodukowano dwa egzemplarze tego typu. W odróżnieniu od dużej części stylistów samochód został wyprodukowany z nadwoziem zamkniętym. W słonecznej Italii duża część powstających samochodów budowana była jako kabriolety.
Emilio Castagna, który w latach 30-tych zajmował się projektowaniem samochodów dla wielu firm, m.in. dla Alfy Romeo i Lancii, zafascynowany był prędkością. Dzięki temu jego projekty podporządkowane były w całości aerodynamice. Nisko poprowadzona linia nadwozia i opływowy kształt to była jego recepta na podwyższone osiągi, ale nie zapominał także o luksusowym wykończeniu. W końcu Lancia Astura była samochodem dla bogatego odbiorcy.

zdjęcia dzięki uprzejmości: www.history-of-cars.com



1 Komentarz do Lancia Astura 233C Aerodinamica

  1. sara napisał(a):

    Asturę kojarzę z brytyjskiego serialu 🙂 skoro tam zawędrowała, to rodzina królewska ją lubi 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • RSS
  • Facebook
Przeczytaj inne:
Lancie na aukcji RM Auctions w Monako
Lancie na aukcji RM Auctions w Monaco

Już dziś na aukcji organizowanej w Monaco przez RM Auctions pójdą pod młotek trzy piękne modele Lancii. Wszystkie są bardzo...

Lancia Prisma Integrale EVO
Lancia Prisma Integrale EVO

Lancia Prisma Integrale EVO, takiego samochodu nigdy nie produkowano. Czy aby na pewno? Oficjalnie z taśm montażowych fabryki Chivasso w...

Zamknij