2013 Lancia Ypsilon S MOMODESIGN, Elefantino i Ecochic

Lancia Ypsilon S MOMODESIGN

Za kilka dni salon samochodowy w Genewie zostanie otwarty dla publiczności. Co będzie można zobaczyć na stoisku Lancii? Zobaczymy między innymi trzy nowe wcielenia miejskiego malucha: Lancii Ypsilon.Lancia Ypsilon debiutowała dwa lata temu również podczas salonu Genewskiego. Wtedy włoski producent wprowadzając nowy model, który faktycznie był mniejszy od swojego poprzednika, nie wiedział czego się spodziewać. Teraz po dwóch latach wiadomo że nabywców znalazło ponad 117 tysięcy egzemplarzy. Nadszedł więc najwyższy czas żeby model lekko odświeżyć. Tak więc pojawiły się dwie wersje odwołujące się do poprzednich generacji najmniejszej Lancii. Po pierwsze to Ypsilon Elefantino, nawiązująca nazwą do Lancii Y Elefantino. Drugim modelem jest Ypsilon S MOMODESIGN, który jest kontynuacją samochodu poprzedniej generacji również projektowanego przez MOMODESIGN.

Lancia Ypsilon S MOMODESIGN

Samochód zaprojektowany przy udziale specjalistów ze studia MOMODESIGN ma być przede wszystkim bardziej ekskluzywną wersją standardowej Lancii Ypsilon. Oferta skierowana jest głównie do młodych ludzi szukających sportowego wyglądu pojazdu którym jeżdżą. Ta wersja ma zostać wprowadzona do sprzedaży w drugiej połowie 2013 roku na wszystkich rynkach europejskich.

Klienci kupujący nowy model będą mogli wybrać wśród pięciu dwukolorowych wersji. Wszystkie egzemplarze sygnowane znakiem MOMODESIGN będą posiadały czarny matowy dach oraz pokrywę bagażnika i lusterka zewnętrzne. Dolna część nadwozia będzie mogła być pomalowana w pięciu kolorach: biały Neve, czarny Vulcano, czerwony Argilla, szary Pietra i nowy niebieski Zaffiro. Całości wyglądu zewnętrznego dopełniają zderzaki z chromowanymi elementami ozdobnymi, klamki w kolorze nadwozia oraz biały napis MOMODESIGN na słupku środkowym.

We wnętrzu sportowy charakter ma być podkreślony przez czarne wykończenie z dodatkowymi przeszyciami w kolorze szarym. Na desce znajdziemy również eleganckie oksydowane elementy. Całości dopełniają zegary z żółtymi tarczami. Na fotelach znajdzie się również logo MOMODESIGN.

Lancia Ypsilon MOMODESIGN może być wyposażona jeden z czterech silników. 1.2 Fire EVO II o mocy 69 KM, 1.2 Fire EVO II z fabryczną instalacją LPG, 0.9 TwinAir o mocy 85 KM lub wysokoprężny 1,3 MultiJet II o mocy 95 KM.

Lancia projektowana przez MOMODESIGN ma zachwycać nie tylko stylistyką, ale również wyposażeniem. Na liście standardowego wyposażenia znajdziemy klimatyzację manualną, skórzaną kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach, elektryczne szyby w drzwiach przednich, regulacja wysokości fotela kierowcy, radio z MP3-CD. Jeśli chodzi o systemy bezpieczeństwa w standardzie mamy ABS z EBD, ESP, ASR, Hill Holder i cztery poduszki powietrzne. Do fotelików dziecięcych mamy także złącze Isofix.

Lancia Ypsilon Elefantino

Dla kogo jest skierowana Lancia Ypsilon Elefantino? Głównymi odbiorcami nowej wersji ze słonikiem mają być ludzie młodzi, dla których liczy się styl i oryginalność.

Skąd się wzięła wersja Elefantino? Ostatnim samochodem który był produkowany ze znaczkiem słonika była Lancia Y, będąca na rynku w latach 1997-2003. A wcześniej? Słonik po raz pierwszy pojawił się w 1953 roku, za sprawą Gianniego Lancia, który wybrał taki znak dla nowo powstającego zespołu wyścigowego Lancia. Później znaczek ten był wykorzystywany w połączeniu z literami HF, w sportowych i wyczynowych modelach Lancii.

Jak wygląda Elefantino? Najbardziej charakterystycznym elementem tej wersji jest oczywiście niebieski słonik, który został dumnie umieszczony obok znaczka Ypsilon na tylnej klapie. Z zewnątrz mamy jeszcze klamki malowane w kolorze nadwozia, oraz dekielki kół również w tym kolorze. Można dostrzec także wystającą spod zderzaka chromowana końcówkę rury wydechowej. Całości dopełniają czarne lusterka z oryginalnym zdobieniem w kolorze samochodu. Od czerwca 2013 Ypsilon Elefantino będzie dostępna również w specjalnym kolorze turkusowym, również w malowaniu dwutonowym w połączeniu z kolorem czarnym.

We wnętrzu Lancia Ypsilon Elefantino również będzie się różniła od zwykłych wersji. Przede wszystkim mamy charakterystyczne wzory z nazwami miast europejskich na desce rozdzielczej, takie jak na słupku środkowym na zewnątrz. Dodatkowo mamy nowe poszycia foteli, również z motywem takich napisów. Nie zabraknie także kolorowych elementów takich jak stylizowane logo Ypsilon na zagłówkach, czy kolorowe przeszycia skórzanego mieszka zmiany biegów. Mamy również stylowe chromowane zdobienia elementów deski rozdzielczej.

W wersji Elefantino będą dostępne wszystkie silniki, takie jak w innych wersjach samochodu. Do wyposażenia standardowego nowej wersji mamy elektryczne szyby, skórzana gałka zmiany biegów oraz kierownica, która dodatkowo jest regulowana w dwóch płaszczyznach. Tylna kanapa jest dzielona w stosunku 50:50, a fotel kierowcy może być także regulowany na wysokość. Pod względem bezpieczeństwa mamy samochód wyposażony podobnie jak wersja MOMODESIGN.

Lancia Ypsilon Ecochic


Ostatnią wersją Lancii Ypsilon prezentowaną na salonie w Genewie będzie ekologiczna Ecochic. Jest to samochód wyposażony w silnik o pojemności 0,9 litra TwinAir Turbo o mocy 80 KM i zasilany metanem.

Dzięki dużym oszczędnościom przy eksploatacji, jak i dużym korzyściom dla ekologii, samochód jest bardzo popularny i sprzedaż tej wersji osiągnęła połowę całej sprzedaży Lancii Ypsilon. We Włoszech napełnienie całego zbiornika metanu kosztuje poniżej 12 Euro, a samochód wyposażony w dwa zbiorniki (metan+benzyna) ma zasięg około 950 km na jednym tankowaniu.

Dzięki zasilaniu metanem, Lancia Ypsilon Ecochic emituje do atmosfery około 90% mniej tlenków azotu niż silniki diesla. Również w stosunku do silników benzynowych nastąpiła znaczna redukcja szkodliwych substancji o około 75% mniej węglowodorów i około 50% mniej tlenków azotu. Również emisje dwutlenku węgla zredukowano o 23%.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • RSS
  • Facebook
Przeczytaj inne:
Lancia Aurelia Barchetta
1951 Lancia Aurelia Barchetta

Od jakiegoś czasu na różnych portalach oferujących sprzedaż samochodów klasycznych pojawia się Lancia Aurelia Barchetta, opisywana jako prototyp z 1951...

Lancia Imperiale
Concept Lancia Imperiale

W ostatnim czasie Lancia nie rozpieszcza nas oryginalnością. Nowe modele które dostała w spadku od amerykańskiego brata Chryslera mają się...

Zamknij