2011 Lancia Ypsilon

Lancia Ypsilon

To właśnie tegoroczny genewski Salon Samochodowy był sceną światowej premiery nowej Lancii Ypsilon, małego „flagowca” tej marki, który na przestrzeni zaledwie 3,84 metra łączy niezrównany włoski styl z innowacyjnością rozwiązań i troską o ekologię. Po raz pierwszy Ypsilon występuje w postaci 5-drzwiowej, która entuzjastom czaru, doskonałości technicznej i unikalnego stylu Lancii proponuje jeszcze więcej wygody i komfortu.

Wchodząca w czerwcu br. na rynki kontynentalnej Europy i dostępna od września w Wielkiej Brytanii i Irlandii pod marką Chrysler nowa Lancia Ypsilon jest już czwartą generacją modelu, którego powodzenie mierzyć można liczbą półtora miliona pojazdów na drodze. Jego początki sięgają  Lancii Y10 zaprezentowanej w 1985 roku na genewskim Salonie Samochodowym. Był to „miniaturowy flagowiec” o stylu i wyposażeniu niespotykanym w ówczesnych samochodach typu ekonomicznego i o nowatorskim duchu, towarzyszącym każdej kolejnej generacji „Y” aż do dnia dzisiejszego. W roku 1996 Lancia Y wyznaczyła kanon elitarnej elegancji i mocnego charakteru, budującej koncept „personalizowanego luksusu”. Technologie i klasę ekskluzywności, zarezerwowane dotychczas dla konstrukcji z wyższych segmentów rynkowych − do świata samochodów miejskich wprowadziła trzecia generacja Lancii Y z roku 2003.

Pięciodrzwiowa lecz wyglądająca jak pojazd 3-drzwiowy, prawdziwie włoska i wyrafinowana Lancia Ypsilon to samochód na tyle niewielki by zaliczać się do europejskiego segmentu „B” − oferując jednakże znacznie wyższy standard obszerności wnętrza i komfortu. Przy długości, szerokości i wysokości 384 x 167 x 152 cm Ypsilon ma 239-centymetrowy rozstaw osi i mieści nawet pięć osób; w stosunku do wymiarów zewnętrznych odznacza się wiodącą w segmencie pojemnością bagażową oraz największą w swej klasie przestrzenią pasażerską. Zastosowane po raz pierwszy w pojeździe Fiat Group Automobiles „odchudzone” fotele typu „slim seats” pozwoliły zwiększyć komfort jazdy w tylnej części kabiny pomimo utrzymania jej dotychczasowej długości.

Jako odpowiedź na trendy rynkowe stanowiące, iż dwie trzecie segmentu „B” stanowią obecnie samochody pięciodrzwiowe oraz w dążeniu do utrzymania mocnej pozycji w klasie samochodów miejskich, nowa Lancia Ypsilon ukierunkowana jest na potrzeby znacznie szerszej niż dotychczas grupy docelowej, w tym także młodych mężczyzn i młode rodziny. To właśnie od jakości, komfortu i funkcjonalności wnętrza zależy, jak przyjęty zostaje nowy samochód na rynku. Wystarczy wsiąść do środka, aby przekonać się o stopniu wyrafinowania materiałowego i kolorystycznego, dokładności wykonania i niezliczonych możliwości personalizowania nowej Lancii Ypsilon.

Możliwość dowolnego wyboru wśród trzech wersji wyposażenia (Silver, Gold i Platinum), 16 kolorów nadwozia (w tym 4 kombinacji dwutonowych), sześciu odmian wystroju wnętrza, trzech wzorów obręczy z lekkiego stopu oraz  trzech silników z seryjnym systemem Start&Stop oznacza, iż dostępnych jest ponad 600 wariantów personalizacji pojazdu, podnoszących jego wartość w oczach klienta.

Gama jednostek napędowych obejmuje dwa silniki benzynowe − 69-konny 1.2 Fire EVO II i 85-konny 0.9 TwinAir (także w parze z półautomatyczną przekładnią DFN) oraz 95-konny turbodiesel 1.3 MultiJet II. Już wkrótce dostępny będzie także silnik Fire 1.2 EVO II Bi-fuel (z instalacją LPG). Do standardowego wyposażenia całej gamy Lancii Ypsilon należy system stabilizacji toru jazdy ESP wraz z kontrolą trakcji ASR i wspomaganiem ruszania pod górę Hill Holder, system przeciwblokowania kół ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD, 4 lub 6 poduszek powietrznych oraz zaczepy mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX.

W kategoriach technologii, bezpieczeństwa, komfortu i funkcjonalności nowy Ypsilon stanowi przykład zaawansowanej ewolucji modelowej lecz pozycjonowany jest wciąż jako „luksus dla szerszej klienteli”. Lista wyposażenia wersji Silver obejmuje zdalne sterowanie zamka centralnego, regulację kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach, elektrycznie sterowane okna przednie, tylną kanapę dzieloną i składaną 50/50, fotel kierowcy z regulacją wysokości, 15-calowe obręcze stalowe, tapicerkę wnętrza w „technicznej” tkaninie z elektrycznie zgrzewanymi ściegami, instalację dla odbiornika radiowego oraz elektrycznie ogrzewane okno tylne. Na wyposażenie bezpieczeństwa składają się systemy ABS z EBD, ESP z ASR i Hill Holder, czołowe i boczne poduszki powietrzne oraz zaczepy ISOFIX dla fotelika dziecięcego. W kolejnej wersji Gold nabywca otrzymuje dodatkowo klimatyzację manualną, radioodtwarzacz CD/MP3, elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne, skórzane obszycie koła kierownicy i skórzany mieszek selektora biegów, tapicerkę Castiglio oraz pakiet Comfort Pack. Topowa wersja Platinum oferuje ponadto sterowane elektrycznie okna tylne, lampy przeciwmgielne, 15-calowe obręcze ze stopu lekkiego, zagłówki siedzeń tylnych oraz tapicerkę z delikatnej skóry.

Dla osób zainteresowanych dalszą i ekskluzywną personalizacją samochodu dostępna jest pełna gama akcesoriów najwyższej jakości, które z uwagi na elegancję i precyzję wykonania podkreślają techniczne i estetyczne walory pojazdu, wpisując się idealnie w specyficzny styl marki Lancia. Są to m.in. efektowne, 16-calowe obręcze z lekkiego stopu, fartuchy progowe, przyciemniane klosze świateł głównych, czarne nakładki progowe z podświetlanym logo, system infotainment „Blue&Me−TomTom LIVE” oraz akcesoryjne pakiety wyposażenia.

Nowa Lancia Ypsilon ma szanse stać się alternatywnym samochodem miejskim klasy Premium w Europie, adresowanym do klienta  wymagającego i wyróżniającego się z tła, który jednocześnie poszukuje przyjemności z jazdy i funkcjonalności na co dzień. Nie należy przy tym zapominać, że o atrakcji dla nabywcy nie stanowi dzisiaj sam produkt − nawet klasy Premium. Z tego też powodu Lancia proponuje szereg nowości w sferze sprzedażnej i posprzedażnej. Przykładem jest wydłużona gwarancja na pojazd, oferowana przez firmę finansową FGA Capital o specjalizacji motoryzacyjnej. Interesującym elementem tej oferty jest 96-miesięczna gwarancja bez limitu przebiegu na kredytowany  samochód oraz wszystkie jego komponenty, a także niezmienny poziom odpowiedzialności ubezpieczeniowej przez cały okres kredytowania zakupu.

Dane techniczne

Wyposażenie na rynku Włoskim

źródło: www.fiatpress.pl


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.