1962 Lancia Flaminia Spider Amalfi

Lancia Flaminia Spider Amalfi

W 1962 roku zaprezentowano chyba najbardziej kanciastą Lancię w historii. Był to projekt cabrioletu Lancia Flaminia Amalfi.
Projekt został zaprezentowany przez studio stylistyczne Boneschi. Firmę założoną w 1919 roku przez Giovanni Boneschi. Poczatkowo firmie Boneschi nie układało się zbyt dobrze, jednak w 1922 roku Enrico Minetti, sprzedawca Lancii z Mediolanu zaproponował zbudowanie kilku nadwozi samochodu Lancia Lambda dla swoich klientów. W latach 20-tych i 30-tych studio Boneschi budowało swoje projekty w oparciu o różne modele Lancii m.in. Dilambda, Astura czy Aprilia.
W czasie wojny działalność firmy została zawieszona. Współpracę z Lancią wznowiono przedstawiając prototyp cabrioletu Lancia Aurelia na podwoziu B53  w 1953 roku.

Lancia Flaminia Spider Amalfi
Lancia Flaminia Spider Amalfi
Drugim podejściem do samochodu marki Lancia był projekt kabrioletu zbudowanego na podzespołach Lancii Flaminii. Do zaprojektowania samochodu poproszono Rodolfo Bonetto, który w tym czasie uczył wzornictwa w Ulm w Niemczech. 33 letni Bonetto zdobywał europejskie nagrodu w dziedzinie wzornictwa przez 6 lat z rzędu. Prototyp był napędzany silnikiem o pojemności 2,5 litra znanym z Flaminii.
Niestety projekt po wyprodukowaniu jednego egzemplarza prototypowego został zamkniety ze względu na brak odpowiedniej liczby zamówień. Firma Boneschi przewidując koniec ery samochodów robionych na zamówienie poświęciła się całkowicie produkcji samochodów ciężarowych i autobusów.
Projektanci jeszcze raz spróbowali współpracy z Lancią przedstawiając w 1987 roku coupe zbudowane na bazie Lancii Themy o nazwie Gazella. Lancia Flaminia Spider Amalfi
Lancia Flaminia Spider Amalfi

Jedna odpowiedź do “1962 Lancia Flaminia Spider Amalfi”

  1. Szanowni Panstwo

    Przez przypadek znalazlem na stronie internetowej Lancia Klub Polska doskonale fotografie samochodu Lancia Flaminia Spider Amalfi rok 1962.
    Pierwszy raz spotkalem sie z takimi dobrymi zdjeciami.Jestem bardzo zainteresowany tymi zdjeciami i prosil bym o przeslanie mi w duzej rozdzielczosci i w jak najleprzej jakosci.
    Powiazane z tym koszta oczywiscie zwroce.

    W latach 1970-1975 bylem wielokrotnie moja Lancia Flaminia Touring Coupe 2,8 l 3C w Polsce np:Warszawa,Krakow,Olsztyn,Gdansk,Poznan itd.

    Od 33 lat posiadam Touring Cabriolet z roku 1962.

    Z gory dziekuje za pomoc Serdecznie Pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.