1952 Lancia Aurelia PF200

1952 Lancia Aurelia PF200

W pierwszej połowie lat 50-tych Lancia wybudowała krótką serię podwozi (98 sztuk) z przeznaczeniem do zabudowy przez różnych stylistów. Było to w czasach kiedy samochody zaczynały być produkowane w coraz większych seriach, a na pojazdy budowane na zamówienie było coraz mniej chętnych. W ten sposób podwozia Lancii o oznaczeniu B52 były prawdopodobnie jednymi z ostatnich dostarczanych do producentów nadwozi.

2010 Villa d'Este Concorso d'Eleganza www.supercars.net

Obraz 1 z 20

2010 Villa d'Este Concorso d'Eleganza www.supercars.net

Podwozie zaprojektowali Vittorio Jano oraz Gianni Lancia (syna Vincenzo). Pininfarina w tych latach eksperymentował z nadwoziami inspirowanymi akcentami lotniczymi (jet-age). Wybudował 5 egzemplarzy PF200, każdy z wyprodukowanych samochodów był inny, powstały kabriolety oraz coupe. Nadwozia wykonano z aluminium. Pierwszy raz zaprezentowano PF200 na salonie motoryzacyjnym w Turynie w 1952 roku.

Samochody napędzane były tak jak inne Aurelie pierwszymi seryjnymi silnikami V6 zaprojektowanymi przez Francesco De Virgilio. Silniki o pojemności 1991 ccm rozwijały moc 90 KM przy 4800 obr/min i pracowały w układzie trans-axle, czyli silnik umieszczony z przodu samochodu, a 4 biegowa skrzynia biegów zblokowana z tylnym zawieszeniem. Podwozie było wyposażone w niezależne zawieszenie wszystkich czterech kół oraz hamulce bębnowe na obu osiach.

W 2008 roku w zakładach Pininfariny poddano kompletnej renowacji jeden z egzemplarzy PF200. Samochód należy do amerykańskiego kolekcjonera Billa Pope.

 



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • RSS
  • Facebook
Przeczytaj inne:
Stoisko Lancii na salonie w Genewie
Lancia na salonie w Genewie. Galeria zdjęć

Tegoroczny salon samochodowy w Genewie został już otwarty dla publiczności. Lancia na swoim stoisku wystawiła kilka nowości. Są to właściwie...

Lancia Prisma Integrale EVO
Lancia Prisma Integrale EVO

Lancia Prisma Integrale EVO, takiego samochodu nigdy nie produkowano. Czy aby na pewno? Oficjalnie z taśm montażowych fabryki Chivasso w...

Zamknij