1952 Lancia Aurelia B52 B Junior by Ghia

Lancia Aurelia B52 Junior Ghia

Lancia Aurelia B52 B Junior została zaprojektowana w biurze projektowym Ghia. Autorem projektu był Gian Paolo Boano, syn Mario Boano, był to prawdopodobnie jego pierwszy projekt. Gotowy samochód zaprezentowano podczas Turin Motor Show w 1953 roku.

W latach 50-tych powoli odchodzono od produkowania indywidualnych samochodów przez firmy karoseryjne. Lancia podczas produkcji modelu Aurelia wyprodukowała jedynie 98 podwozi przeznaczonych dla firm produkujących karoserie. Podwozia te otrzymały oznaczenie B52, większość z nich trafiła do studia Pininfarina, jednak kilka egzemplarzy trafiło również do innych firm takich jak Vignale lub Ghia.
Ghia prawdopodobnie wyprodukowała jedynie dwa egzemplarze modelu Aurelia B52 B Junior o numerach podwozia 1055 oraz 1061. Nadwozia typu coupe wykonano z aluminium. Napędzane były sześciocylindrowymi silnikami widlastymi o pojemności 1991 ccm i tak jak pozostałe Aurelie posiadały napęd na koła tylne. Więcej szczegółów można poczytać we wcześniejszych wpisach o samochodach Lancia Aurelia Berlina oraz Lancia Aurelia PF200

Lancia Aurelia B52 Ghia www.smithautomotiveinvestments.com

Obraz 25 z 25

http://www.smithautomotiveinvestments.com

źródła: www.smithautomotiveinvestments.com, www.conceptcarz.com, www.supercars.net

www.supercars.net


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • RSS
  • Facebook
Przeczytaj inne:
Lancia Ypsilon i Marta Żmuda Trzebiatowska
Nowe twarze Lancii Ypsilon

  Wraz z pojawieniem się w salonach nowego modelu Ypsilon, Lancia zaprezentowała osoby które firmują nowy samochód swoją twarzą.

Lancia Astura 233 3-Seria
Historia Lancii – przed wojną

Lata dwudzieste i trzydzieste to czas inwestycji. Powstają przedstawicielstwa firmy w Palermo i Neapolu (1921) oraz Rzymie, Padwie, Genui i...

Zamknij