1939 Lancia Astura Mille Miglia

Lancia Astura Mille Miglia

Lancia Astura Spider Mille Miglia powstała w 1939 roku. Nadwozie samochodu zostało zbudowane przez firmę karoseryjną Carrozzeria Colli, dla stajni wyścigowej Scuderia Ambrosiana z Mediolanu. Mechanicy mając gotowe nadwozie popracowali nad ulepszeniem silnika. Dzięki zmianie głowicy udało się z 3 litrowego silnika uzyskać 110 KM, zamiast 82 KM którymi dysponował fabryczny silnik.

Lancia była przygotowywana do wygrania najważniejszego wyścigu w przedwojennej Italii, czyli Mille Miglia w roku 1940. Wyścig dookoła Włoch był sprawdzianem dla kierowców, ale przede wszystkim dużym sprawdzianem dla wytrzymałości maszyn w nim startujących. Do startu nowym samochodem został wyznaczony najlepszy kierowca ze stajni Scuderia Ambrosiana Luigi Villoresi. Niestety Villoresi podczas jednego z etapów miał wypadek i nie ukończył wyścigu.

Mille Miglia była zawsze traktowana we Włoszech prestiżowo. Niestety Luigi Villoresi nie dał rady ukończyć wyścigu w 1940 roku. Niemiecka ekipa jadąca samochodami BMW uzyskała wtedy historyczne zwycięstwo, przełamując dominację kierowców z Włoch, zwyciężających we wszystkich dotychczasowych edycjach poza rokiem 1931.

Po nieudanym wyścigu Lancia Astura Spider trafiła następnie do Franco Cortese, a następnie do kierowcy wyścigowego z Wielkiej Brytanii. Nowy właściciel John Gordon próbował bez sukcesów startować w powojennych edycjach Mille Miglia w latach 1948 i 1949.

Po zakończeniu kariery sportowej Lancii, samochód był używany do przemytu zegarków i innych kosztowności przez granicę pomiędzy Włochami i Szwajcarią. Jako że przemyt został odkryty przez policję, samochód został zarekwirowany i trafił na wiele lat do magazynu policyjnego.

Samochód po wielu latach niszczenia w magazynie został odnaleziony przez włoskiego kolekcjonera. Luciano Nicolis odzyskał unikatowa Lancię Asturę i poddał drobiazgowej renowacji. Obecnie samochód jest ozdobą kolekcji samochodów w muzeum Nicolisa w Villafranca di Verona w pobliżu Werony. Piękną Lancię można też spotkać na różnych imprezach samochodów historycznych, oraz współczesnych edycjach wyścigów Mille Miglia.

źródła:  www.supercars.netwww.museonicolis.com



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • RSS
  • Facebook
Przeczytaj inne:
1952 Lancia Aurelia PF200
1952 Lancia Aurelia PF200

W pierwszej połowie lat 50-tych Lancia wybudowała krótką serię podwozi (98 sztuk) z przeznaczeniem do zabudowy przez różnych stylistów. Było...

Lancia 2000
Lancia 2000 i zaginiona kolekcja

Niedaleko Warszawy, jest sobie działka w lesie, a na niej niszczeje sobie kilkadziesiąt samochodów. Większość, ta lepsza, już dawno została...

Zamknij