1937 – 1947 Lancia Aprilia Carrozzeria Touring

Lancia Aprilia Superleggera Touring

Lancia Aprilia była pierwszym samochodem który został opracowany przy pomocy tunelu aerodynamicznego. Pierwsza prezentacja nowego modelu odbyła sie w 1936 roku. Firma Lancia jednocześnie z modelem standardowym produkowanym jako berlina, produkowała również podwozia z przeznaczeniem do zabudowy przez firmy karoseryjne. Podwozia trafiały do firm Ugo Zagato, Bertone, Vignale, Pagani i Carrozzeria Touring. Ogółem do zabudowy trafiło 7554 podwozia.

Carrozzeria Touring Superleggera rozpoczęła działalność w 1928 roku. Pierwszymi nadwoziami produkowanymi przez firme były karoserie dla Alfy Romeo i Isotty Frachini. W 1936 roku firma opatentowała system konstrukcji lekkich nadwozi samochodowych, opartych na ramie z cienkościennych rurek i panelach nadwoziowych z recznie krztałtowanej cienkiej blachy aluminiowej. Stąd druga część nazwy firmy Superleggera, czyli super lekka.

Carrozzeria Touring wyprodukowała kilka nadwozi opartych na podzespołach modelu Lancia Aprilia. Pierwsze powstały już w roku debiutu modelu czyli 1937. Kolejne powstawały w latach przedwojennych aż do 1940 roku. Po wojnie w 1947 roku firma wróciła do produkcji nadwozi samochodu Lancia Aprilia. W Carrozzeria Touring powstawały modele Berlinetta, Barchetta oraz Spider.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • RSS
  • Facebook
Przeczytaj inne:
Lancia Aprilia Barchetta Corsa
1946 Lancia Aprilia Pagani Barchetta Corsa

Przed druga wojna światową wiele egzemplarzy samochodu Lancia Aprilia zostało przebudowanych przez niezależne firmy karoseryjne takie jak Pininfarina, Touring lub...

Lancia Ypsilon Sedan
2012 Lancia Ypsilon Sedan

Lancia Ypsilon w wersji sedan? Czyżby rewolucja w gamie modeli Lancii? Nowy trójbryłowy model najmniejszego produktu Lancii prezentuje się dość...

Zamknij