1937 – 1947 Lancia Aprilia Carrozzeria Touring

Lancia Aprilia Superleggera Touring

Lancia Aprilia była pierwszym samochodem który został opracowany przy pomocy tunelu aerodynamicznego. Pierwsza prezentacja nowego modelu odbyła sie w 1936 roku. Firma Lancia jednocześnie z modelem standardowym produkowanym jako berlina, produkowała również podwozia z przeznaczeniem do zabudowy przez firmy karoseryjne. Podwozia trafiały do firm Ugo Zagato, Bertone, Vignale, Pagani i Carrozzeria Touring. Ogółem do zabudowy trafiło 7554 podwozia.

Carrozzeria Touring Superleggera rozpoczęła działalność w 1928 roku. Pierwszymi nadwoziami produkowanymi przez firme były karoserie dla Alfy Romeo i Isotty Frachini. W 1936 roku firma opatentowała system konstrukcji lekkich nadwozi samochodowych, opartych na ramie z cienkościennych rurek i panelach nadwoziowych z recznie krztałtowanej cienkiej blachy aluminiowej. Stąd druga część nazwy firmy Superleggera, czyli super lekka.

Carrozzeria Touring wyprodukowała kilka nadwozi opartych na podzespołach modelu Lancia Aprilia. Pierwsze powstały już w roku debiutu modelu czyli 1937. Kolejne powstawały w latach przedwojennych aż do 1940 roku. Po wojnie w 1947 roku firma wróciła do produkcji nadwozi samochodu Lancia Aprilia. W Carrozzeria Touring powstawały modele Berlinetta, Barchetta oraz Spider.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • RSS
  • Facebook
Przeczytaj inne:
Lancia Stratos Zero replika
Kup replikę Stratos Zero

W zeszłym roku na aukcji podczas konkursu Villa d’Este został sprzedany oryginalny prototyp Stratos Zero zbudowany przez Bertone w 1970 roku....

Lancia D24 i Lancia D50
Lancia D24 i Lancia D50 na sprzedaż

Lancia D24 i Lancia D50, dwie legendy sportu samochodowego z lat 50-tych XX wieku. Oba samochody spełniły pokładane w nich...

Zamknij