1934 Lancia Belna Eclipse

Lancia Belna Eclipse

Po nieudanej próbie produkcji modelu Dilambda w Ameryce północnej, Lancia pod koniec roku 1933 rozpoczęła produkcję samochodów Lancia Augusta we Francji. Model który produkowano tam został nazwany Belna. Różnice pomiędzy modelami Augusta i Belna były niewielkie, polegały głównie na zastosowaniu we francuskich modelach osprzętu również produkowanego przez firmy francuskie, głownie ze względów na sprawy podatkowe. Modele Belna uzyskały w ten sposób zegary firmy Jaeger, część wyposażenia wnętrza produkowane lokalnie, czy koła produkowane we Francji.

Pod koniec lat 20-tych technik dentystyczny Georges Paulin stworzył chowany w całości hardtop. Opatentował on to rozwiązanie, a następnie sprzedał francuskiemu producentowi karoserii Marcel Pourtout.  Firma Pourtout założona została w 1925 roku i znana była przed druga wojną światową głównie z aerodynamicznych linii produkowanych przez siebie karoserii, oraz rewolucyjnego rozwiązania otwieranego dachu projektu Paulin’a nazwanego Eclipse. Pourtout produkowali z takim dachem modele Peugeota 301, 401, 402 i 601, różne modele Panharda i Hotchkiss’a, oraz Lancię Belna.

Lancia Belna Eclipse została wyposażona w składany ręcznie dach, którego mechanizm został zrównoważony przy pomocy naciąganych, sprężynujących linek. W późniejszych modelach Peugeota dach typu Eclipse był napędzany elektrycznie.

Lancia była napędzana standardowym silnikiem V4 o pojemności 1196 ccm o mocy 35 KM i połączonym z 4-biegową skrzynią biegów wyposażoną w wolne koło.

Pourtout, poza modelem Belna Eclipse produkowała również inne wersje nadwozia Belny: Cabriolet, Roadster i Coupe. W sumie wyprodukowano tam 326 Lancii Belna, z czego 209 z otwieranym dachem.

1935 Lancia Belna Eclipse i Roadster Pourtout

źródła: www.conceptcarz.com, www.wikipedia.org, Lancia – 70 years of trailblazing



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • RSS
  • Facebook
Przeczytaj inne:
Lancia Astura 233 3-Seria
Historia Lancii – przed wojną

Lata dwudzieste i trzydzieste to czas inwestycji. Powstają przedstawicielstwa firmy w Palermo i Neapolu (1921) oraz Rzymie, Padwie, Genui i...

Lancia Delta Hard Black
Lancia na salonie samochodowym w Paryżu

Marka Lancia podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego prezentuje modele Delta, Ypsilon i Musa, które, wraz z wybranymi modelami Chryslera (Grand...

Zamknij